2020 · bujo · bullet journaling · journaling · lifestyle · Uncategorized

April Bullet journal Setup: *bows*

Hey hey ๐Ÿ™‚ How are you? I’m good :)) This month, with the quarantine stuff going on, I had a bit of extra time so I managed to get my bujo setup done in time! I chose to draw a cute cafe ( I completely copied of a Pinterest so welp but the rest of my pages are original xD) but then I kind of struggled knowing what to do the rest of my little doodles as, because I didn’t want to just do a bunch of little cafes everywhere ๐Ÿ™‚ So we ended up doing a lot of coffee cups xD

Onto the pictures!

My cute little cafe ๐Ÿ™‚ I am really happy with how this came out! I listened to a whole church sermon while I sketched it, so it came out pretty good, imo ๐Ÿ˜‰ I love cute little cafes and if this same cafe exists somewhere in this world, I would be very happy ๐Ÿ™‚ On the other side of this page is a quote ( you can see the whole spread in the picture above) but I didn’t take a pic of the quote… So yeah, this is my cover page! Overall, I’m happy with it!

Next is a really cool ( in my opinion) college that I crafted together using coffee pics I printed off of Pinterest! On the opposite page is my mood tracker, which I’m pretty happy with! Sorry this pic is a bit blurry, I don’t know why this one came out like that!

Coolness, am I right?!?

This is my calendar that I spent a good hour creating. *rolls eyes* I HATE making calendars because it takes me FOREVER to line everything up and get it to look decent but it finally happened so yay!

Next is my bucket list/goals and my playlist! I was pretty happy with how both of these turned out!

Last and (kinda least) we have my weekly spread/journal! It’s INSANELY basic, but I chose functionality over intenseness and I’m hoping it works well!
. . . . . . . . . .

And that’s all for today!!! What’d u think?! Which page is your favorite? Do you have a bullet journal? If so, what was your theme for April? I hope u enjoyed and I’ll try and post soon!

Stay safe โค๏ธ

xx, Jasmin

79 thoughts on “April Bullet journal Setup: *bows*

  1. wow I love it!! Totally want to do a cafรฉ theme for my journal now, haha. Love the idea of printing things out and making collages. Thank you for the inspiration ๐Ÿ˜€
    PS
    totally agree on the calendar stuff, I can never get it completely even, takes me ages, haha!

    Like

  2. OMG i wanna cry!! it looks so beautiful and wowowowow. i love love LOVE it and i’m not just saying that to be nice. it’s so creative and quirky and soo cute looking. and very original in design! it looks so fun and exciting to use. the way you’ve collaged things in and inked stuff and the fonts. LOVE IT! can’t wait to see may’s bujo spread from you ๐Ÿ˜€

    Liked by 1 person

  3. You never dissapoint with your creativity.

    I’m taking notes on taking notes ๐Ÿคฃ that’s my existential exploration for the day!
    Haha.

    Well written post.
    Thanks for sharing! ๐Ÿ˜„

    Liked by 2 people

    1. Thank you! Ahah the square grid was actually an accident, I asked for the journal for Christmas and when I got it I realized that it was square grid! But I might almost like it more than the dotted, it doesn’t seem to show up a lot and its even more nice for straight lines and such! Thank you so much, I do too! โค๏ธ

      Like

  4. Ahh… cute cafes and bullet journals just go together so well!! And it looks amazing!! It is definitely making me want to go to a cute cafรฉ and have a latte. I bet the calendar does take ages to make but it looks really good!! Such an awesome design.
    I wish you an amazing April and stay safe!! โค

    Liked by 1 person

    1. Awww I agree! Thank you so much! Doesnโ€™t it?! With this quarantine everything is closed down but once itโ€™s over Iโ€™m planning on going to town and getting myself some coffee at a cute cafe โค๏ธ Yes, it does, but sometimes it turns out nice, haha! Thank you so much!
      Aww you too, stay safe! โค๏ธโค๏ธโค๏ธ

      Liked by 1 person

  5. Woaah I’m super impatient to draw basically ANYTHING at all and here you’ve sketched out a whole journal theme!! Jsjdjw ITS SOO PRETTYY
    (I feel like a dirty tomboy now๐Ÿ˜‚)
    XX

    Liked by 1 person

      1. Haha that’s great!
        And journaling for me includes me, a nice notebook and basically one pen๐Ÿ˜‚ It never even occurred to me to create these themes and I thought the pinterest journals were store bought! Wow๐Ÿ˜…

        Are they available though? (Just being hopeful still๐Ÿ˜…)

        Liked by 1 person

      2. Ahhh well that works! I need to tart โ€œjournalingโ€ like writing about life but I prefer the artistic sketches and such ๐Ÿ˜‚

        I think they DO exist! Iโ€™m pretty sure you can buy predestined bullet journals/Pinterest journals (a fantastic name btw ๐Ÿ˜) But yeah!
        Tysm for reading+commenting! ๐Ÿ’•

        Liked by 1 person

      3. Haha, that figures though! I’m a big talker, so all my entries are basically a big rant. But I see you’re the artistic one and I say you should continue this way!๐Ÿค— Its extremely aesthetic and organised.

        And yaay are those really available!? (Plus wow so that’s what they’re called by the way๐Ÿ˜‚)
        *does a snoopy happy dance!* And technically I should be the one thanking you for letting me know they exist! ๐Ÿค—๐Ÿ’• XX

        Liked by 1 person

      4. Ahh fun! I always get lazy and give up haha ๐Ÿ˜‚ Thank you though!
        Yes they are! I just looked them up and I lowkey want to buy one off of Etsy bc then I could just be in awe of how talented people are ๐Ÿ˜‚
        Ahah no problem! Thank you for ur comment, it made me day โค๏ธโค๏ธโค๏ธ

        Like

      5. Haha that’s true though ๐Ÿ˜‚ And yeah I just checked them out on Etsy but I guess the good ones are super pricey! I can’t whip out ยฃ90 for a notebook though.๐Ÿ˜ณ Self-customise sounds genius compared to that.

        Wait, maybe you could put yours up too? :))
        XXโค
        P.S. I’m going to have to stop before I run an entire conversation in your comments section๐Ÿ˜‚

        Liked by 1 person

      6. Woah that is a lot! I couldnโ€™t either ๐Ÿ˜ฆ Haha self-customise is time consuming but fun ๐Ÿ˜ƒ
        That would be kinda cool! Iโ€™m gonna think Iโ€™m it! Idk how they make them, if they just would start in April if itโ€™s already April or if I would make them for next year?! That would be super cool though, thanks for the idea! Iโ€™ll let u know if I pursue that!
        P.S. ahah okay ๐Ÿ˜‰ thatโ€™s valid but it was a fun conversation! โค๏ธ

        Like

      7. Cool! I’ve always wanted to do etsy but I’ve just never had the patience (though I’m not that bad at sketching๐Ÿ˜…) And well, I dont know either?๐Ÿ˜‚

        And yeah it’d be nice!! It just came to me out of the blue๐Ÿค—
        P.S. yeah it’s fun! Which is why I cant shut up๐Ÿ˜‚๐Ÿค— Xx

        Liked by 2 people

  6. Hey! Loved this post! Your bullet journal looks awesome! My favorite page is the one with the mood tracker and collage. I’m inspired. ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 person

  7. This bullet journal design is so cute!! I have a bullet journal that I got for Christmas but I have not used it yet though. ๐Ÿ˜€ lol I love your design though! I may need to try my bullet journal soon. I have seen so many cute blog posts about them. ๐Ÿ™‚
    *hugs!
    -kaelyn ๐Ÿ˜›

    Liked by 1 person

  8. I love this! Your cover page is really cute, and the mood trackers idea is super original. I went for a floral theme this month but gosh, coffee would have been a better idea for such a cold month! The playlist page is cute, will you share any of the songs with us? Iโ€™d love to see a playlist post. The photos are really pretty! Just, ahh, everythingโ€™s so perfect about this set-up! ๐Ÿคฉ๐Ÿฅฐ๐Ÿฅบ

    Liked by 1 person

      1. Youโ€™re welcome, Jasmine! It really means a lot to me. Your theme is definitely more creative, yet your kind words are always appreciated. Thank you so, so much! Take care, lovely ๐Ÿ’•

        Liked by 1 person

  9. Oh my God I love it! ๐Ÿ˜ I’m planning on starting a bullet journal so I should really have a look through Pinterest as well for some inspiration โœจ Both the cover and your playlist page look so cute! Great post ๐Ÿ’•

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s